Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P80e18t71r 55H91a49n93n75i21g

13. 9. 2019 12:42

Hezký článek. I když já se ve svých článcích projevuji celkem konzervativně a tudíž mě článek paní Janků a její konzervativní přístup je sympatický, jeden aspekt toho ...ová, pokud žijete třeba v USA a potřebujete se ubytovat v hotelu někde na středozápadě, přece jenom přináší problém. Můj syn, který je profesorem na univerzitě v jižanské Severní Karolině se po prvé ženil v Praze a tudíž jeho žena se jmenovala Hannigová. Měl s tím problémy, neboť ho nechtěli s jeho ženou ubytovat v jednom hotelovém pokoji z morálních důvodů. Naprosto nechápali, že Hannig a Hannigová jsou sezdané osoby. Pro ně, to byly osoby s jiným jménem a tudíž, zvláště na superkonzervativním středozápadě (kde žil předtím), to byl nepřekonatelný problém. A odmítali je ubytovat. Každý musel mít svůj pokoj. To bylo někdy před 15 lety. Možná, že už se to teď změnilo, ovšem to už mi syn nemůže sdělit, protože druhé manželství uzavřel v USA a tam žádné...ová neexistuje

0 0
možnosti
Foto

Čekám, kdy do boje za "nepřechylování" a "nevlastnění mužem" vstoupí i pozůstalí. Projděte se po hřbitovech, přečtěte si jména na náhrobcích a pak diskutujte. Téměř každá rodina je Novákova, Plecitého, Dvořáčkova a to i tehdy, je-li tam pohřbena dcera zetě pana Nováka, která po sňatku převzala jméno manžela a byla Růžičková. To pozůstalým (hlavně ženám v rodině) nevadí, že byla "přivlastněna" úplně jinému muži, než kterého si vzala?

0 1
možnosti

"Cožpak snad žena neprovdaná, ptám se, nemá právo zvolit sobě příjmení podle libosti?"

Ma. Stejne tak se klidne i vy muzete jmenovat Carmen. Protoze, svete div se, uz nejsme sto let za opicemi a nekomu davno doslo, ze jmeno si clovek nevybira, ale pokud mu to umoznime, tak se svet nezbori.

0 0
možnosti

Svět se nezboří prakticky kvůli ničemu krom velkého červeného tlačítka, pane Šeligo:) A já se sice můžu jmenovat Carmen, ale třeba Půlnoční bouře už nikoliv (zda je to dobře, nechť posoudí jiní, do ciziny zdravíme malou Safety First). Omezení fungovala, fungují a fungovat budou :)

1 0
možnosti
Foto

Tak esi si dámy budou moci vybrat zda přechylovat nebo ne, tak my taky. Ináč je to diskriminace jako sviňa. Honza Řeháčková ;-€

7 0
možnosti

Navíc je nás míň než žen, takže navíc diskriminace menšin! Do ulic, Honzičko, jdu s tebou. Tvá Pepina Prouzová ;-€;-€;-€

5 0
možnosti
Foto

Líbí se mi - ová, stejně jako časování, skloňování a příčestí minula. Miluju tu naši češtinu bez meetingu a byznysu... Líbí se mi schůze a podnikání....

Ale doba jede dál a asi to stejně časem sklouzne k takové anglické češtině (brrrrr)... Škoda, velká škoda.

Ale my to ubranime... :)))

9 0
možnosti

Bráním s vámi, i když už jsem mnohokrát prohrál, např. oni ví, oni musejí, oni smí, bez třech vlasů, dokonce bez čtyřech, trpný rod, přechodníky atd.

Dříve jsem tomu říkal čeština okresního tajemníka, dnes je to pro mne čeština písálků a kecálků.

1 0
možnosti

Problem s prechylovanim Ci neprechylovanim se sam vyresi za nekolikstaleti, az z cestiny, tak jako na priklad u severskych jazyku (vyjma islandstiny a faerstiny) vymizi ohybani slov. Zatim zmizely, jak autorka pise, aorist a dualita, a navic z cestiny v 19 stoleti zmizel predminuly cas. Severske jazyky a také treba cinstina ci japonstina ohybani slov nema a presto se domluvi. Jinak ja jsem pro neprechylovanim jmen u cizinek, z prechylovacich paskvilu cizich zenskych jmen mozna ma "prvni cenu" v cestine prechylene jmeno svedske spisovatelky"Wahlööova".

1 3
možnosti
Foto

R^Italky to mají jednodušší, nechávají si svoje rodná příjmení i po svatbě. Ale i kdyby ne, mají to stejné jako chlap. Já měla být Ritorto, ale budu Truxa ;-D;-)

1 0
možnosti

Neco podobneho maji i v nekterych zemich kde se mluvi spanelsky a také na Islandu.

0 0
možnosti
Foto

R^ přehledné a vtipné. Díky :-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4937x
"Promiňte slečny, tancovat nebudu, chci o samotě přemýšlet a věnovat se sebevzdělání. Ženy jsou nepřítelkyně moudrosti." Paní Dynderová se vmísila do rozmluvy: "Vyslovil jste odvážnou myšlenku, pane Kebrle. Já s vámi nesouhlasím, ale chci s vámi diskutovat, jakmile složím prádlo." (Karel Poláček)

Seznam rubrik