Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Celou základní školu se učíme věci, které zapomeneme. Racionální lidé by rádi podobné věci minimalizovali. Lidé, kteří by nejraději všechny donutili číst Vergilia v originále, dostanou při podobné debatě osypky.

Nemusíme zrušit i/y, ale bavme se, jak češtinu zjednodušit. Je skutečně nutné rozlišovat mně a mě? Je skutečně důležité ve všech případech rozlišovat y/i a nebo to lze zjednodušit aniž by výrazně čeština utrpěla? Průšvih je v tom, že grama nazi připustí tolik debaty, jako fanatický muslim o Islámu.

4 15
možnosti
LZ

naprosto souhlasím s mně a mě a například slova typický/typycký atd atd... přesně tady ty dva příklady slov bych uvolnil natolik at si to každý píše jak chce a těch slov je víc... podle mě se to vážně s tou češtinou moc hrotí. Určitě bych ji zjednodušil

0 7
možnosti
DS
Foto

Tomu, že chcete zrušit Ústavu a pravopis k tomu, tak tomu se není co divit.

1 0
možnosti
Foto

Řešením by bylo zrušit i a ponechat všude y. Takže řešeným by bylo zrušyt ...

Žádný rozdýl, vše dokonale srozumytelné. A omyvatelné.

0 0
možnosti
JN

J59a23n 62N82o69v61á79k

22. 5. 2020 10:38

Ty, ty, ty, ty to budeš platyty! ;-D

1 0
možnosti

Není potřeba psát jen o severomoravském a slezském "y". Já když slyším sportovní "zprávařku" Žanetu Peřinovou, jak nám sděluje, že fotbalisté Sparty zvítězilY 1:0, berou mě mory. A není v tom z pražských reportérek zdaleka sama. Jinak by mě docela zajímalo, jak jinak by autorka článku chtěla vyslovovat "ě" po souhláskách "p,v", než jako "pje, vje".:-)

1 2
možnosti
TJ

Pokud se ptáte, jak jinak bych chtěla vyslovovat "ě", pak jste bohužel nepochopil, co píšu. Ale nevadí, třeba příště :)

2 0
možnosti
JK

J54i95r64i 80K23u75c33e58r49a

21. 5. 2020 18:06

.... Nabrala vodu do dlaní, podívala se na mě a řekla: "Pij!"

To že řekla? To musela být ale ženská!

22 0
možnosti

A přitom šla jen do města " pro šafrán, a trochu toho zázvoru".:-)

3 0
možnosti
Foto

Výborný článek, díky za něj.R^

Text pana Koudelky jsem nečetla, nicméně mě udivuje, že citovaný názor na pravopis vyjádřil právník, neboť jsou to právě právníci, kteří obvykle bazírují na kdejakém detailu umožňujícímu rozdílný výklad...

24 0
možnosti
LT

L16í80d57a 40T33i38c64h29á

22. 5. 2020 19:35

Ovšem pokud jsem někdy četla nějaký právnický text, tak to byla naprostá češtinářská hrůza, téměř zrůdnost.

1 0
možnosti
JL

Pro začátek doporučit panu Koudelkovi Pavla Eisnera - Chrám i tvrz. Kniha o češtině.

Pokud nezabere, pak je vše marné.:-)R^

7 0
možnosti
JK

Když už Pavel Eisner, tak bych přidal titul Bohyně čeká. Ale asi také marně.

3 0
možnosti
Foto

Romové s tím nemají s češtinu problém. Ze zásady píši, tak, jak to slyší. Třeba gdyš, je když a podobně.

6 0
možnosti
Foto

Proč paušalizujete podle etnického původu? Rv

0 1
možnosti

Díky za blog.

Z toho co jste napsala, a nejen, je celkem jasné, že společným "viníkem" snahy zjednodušit českou gramatiku, ale i matematiku, je obyčejná lidská lenost...myslet.

32 0
možnosti
Foto

Že je rozdíl mezi `i` a `y` poznáme také z toho, že v obecné češtině se `ý` mění na `ej`. dobrý - dobrej.

6 0
možnosti
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4937x
"Promiňte slečny, tancovat nebudu, chci o samotě přemýšlet a věnovat se sebevzdělání. Ženy jsou nepřítelkyně moudrosti." Paní Dynderová se vmísila do rozmluvy: "Vyslovil jste odvážnou myšlenku, pane Kebrle. Já s vámi nesouhlasím, ale chci s vámi diskutovat, jakmile složím prádlo." (Karel Poláček)

Seznam rubrik