Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a58r52a 71R14a27n95k 1751176829111

Precetla jsem si diskusi a jsem z toho trochu jelen, ziju v zemi, v ktere krome nas Cechu/Slovaku zije nejakych 200 etnickych skupin, takze, kdyby se pokazde nekdo choval jako vandal, nasilnik nebo "nevzdelany hlupec", tak by se zde stale resily narodnostni otazky a cela zdejsi demokracie by prave diky takovemu XY sla do zeli. Zaplatpanbuh jsou zdejsi lide rozumni a vazi si toho, ze zde vsichni muzeme spolecne zit.

+1/0
6.5.2016 22:58

K58a71r10e87l 96B90e86d27ř18i53c77h 7353663543641

Mě přijde podstatné, že nevíme co se vlastně stalo a jak to celé bylo. Navíc to další obvinění jak byla policie laxní.

Představte si to jako neutrální situaci. Někdo někoho v tramvaji praští. Napadený jde na policii. A co mají jako policajti udělat? Vyhlásit celostátní akci? Obsadit celo trasu tramavaje? Prohledávat okolníulice?

0/0
15.4.2016 19:26

P83a89v10e12l 30V34e56r40n37e61r 1573193782187

K danemu clanku jsem se nevyjadroval, bezduvodny fyzicky utok je hnus. Velkym problemem vsak bylo to, ze na zaklade jednoho incidentu autor obvinil cely cesky narod. Vam to nevadi, nebo jste si toho nevsimla?

0/−1
15.4.2016 16:44

T53e86r24e38z41a 32J66a68n67k82ů 7712167859467

Nejdřív vám neodpovím a pak vám odpovím: píšu o diskusi u toho článku, čili to, na co se ptáte, pro můj text není příliš relevantní. Podstatné je meritum věci, a tím pro mě je "diskutéři, kteří nezpochybnili popsanou verzi událostí, říkají XY a já si o jejich reakci myslím Z".

A teď k té odpovědi: mluvit o tom, že pan Massalema obvinil "celý český národ" považuju, upřímně řečeno, za absurdní. Pan Massalema je Čech (a jasně to deklaruje - říká, "pokud máme české občanství, jsme Češi jako kdokoliv jiný", žije tu od narození, předpokládám, že české občanství má), to zaprvé.

Všimněte si, že se ptá (k tomu se ještě dostanu), zda "jsme" vyspělá společnost - MY, nikoliv "vy". Pokud ho z toho národa nějakým způsobem vyjímáte, je na místě se ptát, kdy je tedy podle vás člověk "správným Čechem", jestli jste ochoten tento status přiznat někomu, kdo umí slušně česky, má české školy a žije tu celý svůj život, a pokud mu tento status ochoten přiznat nejste, kam až by měl člověk prokazovat svůj původ.

A konečně, zadruhé: já si vůbec nemyslím, že pan Massalema český národ z něčeho obviňuje. Já jsem si totiž všimla (nevím, zda jste si toho všiml vy), že pan Massalema pokládá otázky. On neříká (volně "přeloženo") "vy jste rasisti". On říká: Co se bude dít dál v téhle společnosti, jíž jsem součástí a kterou jsem považoval za vyspělou? Odsoudí jasně násilí? Mám čekat podobný útok, protože mám arabské kořeny?

Já to, pane Vernere, považuju za otázky naprosto legitimní.

+2/0
16.4.2016 8:33
Foto

J83a65n 80V26l15a59d61y21k84a 2162798793344

Musím se upřímně přiznat, když vidím jít proti sobě skupinku (2 a více) cikánů, zpozorním a jsem připraven odrazit útok, neboť mám určitou zkušenost. Vždy se snažím podobným situacím vyhnout. Přesto se snažím být optimista a neodsuzovat předem. Bohužel, ten předsudek ve mně prostě je a je silnější než rozum. I tak dávám každému člověku bez rozdílu šanci.

+2/0
15.4.2016 16:19

P24a69v60e45l 42K77u47t98i98n89a 9212374225412

Princip předběžné opatrnosti.

+1/0
15.4.2016 16:23

F26r31a42n29t58i28š69e92k 52V94e76s91e73l57s90k75ý 7381317601522

Zkusím jednoduchý a reálný (i ověřený) příklad ze života. Snad to pochopí i Vladimír a ostatní hrdinní ochránci národa českého..

Moji známou z Prahy nedávno vyhodila skupinka jakýchsi debilních nácků z tramvaje. A to tak, že upadla na chodník. I s jejím devítiletým synem. Má tu smůlu, že je tmavší pleti. Je rodilá Češka, velmi chytrá a vzdělaná.

Budete pro to hledat vysvětlení, omlouvat agresory, že první byli ti snědí, kdo si začal? To asi ne. Bylo to rozhodnutí těch hajzlíků, nijak neomluvitelné. A vysvětlitelné pouze tím, že jsou to agresivní vymatlané hlavy. Není to moc složité?

+6/0
15.4.2016 14:25
Foto

K42a53r97e31l 36Á72b18e98l83o65v90s15k76ý 7469300933632

... ahoj Františku, ;-)R^ myslím že Kroupa to stejně nepochopí ... a uslyšíš zase jen ono - Ano, ale ...

+1/0
15.4.2016 14:52

J73a60k31u15b 54Z75e17m49á65n84e72k 2514183241818

A nebo já. Známý byl vyhozen z tramvaje skupinou jakýchsi... no, taky to mělo holou hlavu. Má tu smůlu, že fandí Slávii. Je rodilý Čech, velmi chytrý a vzdělaný.

Sepíšete o tom blog? Budete v tom hledat známku naprostého úpadku české společnosti mezi nevyspělé národy jako autor původního blogu?

U blbosti blbá diskuse, to se nedá nic dělat.

+3/−1
15.4.2016 15:27
Foto

H15a61n88a 82V76l43k96o32v54á 9615934682394

Anebo můj příběh - skupina dětí ve věku 8-9 let napadla na ulici spolužáka proto, že si dovolil jít po ulici s holčičkou, která se líbila všem. Incident zahlédl dospělý muž z tramvaje, násilím si otevřel dveře a klubko, kde toho jediného ostatní kopali do hlavy roztrhnul. Věc se následně řešila ve škole a rodiče násilníků hned od dveří (aniž by jim řekla o co jde) nařkli učitelku z rasismu.

Schválně nebudu uvádět etnickou příslušnost nikoho ze zúčastněných.

Přesto si myslím, že to víte.

+1/0
15.4.2016 15:34
Foto

V85l86a96d20i70m80í74r 57K10r30o36u98p32a 8247858171322

Pokud si myslíte, že bych těm blbům z tramvaje tleskal, tak jste na omylu. Sám jsem kdysi, je to pár let zpátky dokonce doslova vykopal a za pomoci teleskopu vymlátil skupinku, myslím, že byli tři, nebo čtyři, už nevím přesně, dementních mládenců, co obtěžovali sedící mladou paní. Kdysi jsem o tom psal i na blogu, a vy, protože mě pečlivě sledujete, to určitě víte.

0/0
15.4.2016 15:59

F35r42a57n75t32i70š84e40k 20V85e40s62e98l60s92k80ý 7481207791972

Ano, správně, Vladimíre. Nepochopil. Samosebou si tu vaši akci pamatuji. Ale to nemělo nic společného s předsudky, házením lidí do jednoho pytle. Reagoval jste na vzniklou situaci.

+1/0
15.4.2016 16:34
Foto

V75l40a46d42i16m57í61r 67K56r77o21u82p45a 8467388681352

A přesně tak bych reagoval i v případě, že bych byl svědkem toho incidentu, kdy prý ta arabská dívka dostal nářez. Útočnice by na mě určitě dlouho vzpomínala...

0/0
15.4.2016 17:03

T80o19n64d35a 35H39e70j88l27í46k 1318753159507

Btw. Ten popisovaný blog byl smazaný, že mi nejde najít?

0/0
15.4.2016 14:12

T75o75n37d34a 58H11e20j43l25í23k 1328713639177

Tak ne, nebyl smazaný, jen vyhledávání na blogu ( a na mobilní verzi obzvlášť!!!) stojí fakt za .... :(

0/0
15.4.2016 14:17

M28a79r62t24i63n 22P22r38a70c43h49a14ř 9165719

Mně připadá absurdní, že kvůli incidentu s jednou fackou se už stihlo publikovat tolik článků. Takovéto věci se stávají každou chvíli a často s rasistickým podtextem (nejčastěji v opačném gardu), do novin se to však obvykle dostane až když to skončí těžkým ublížením na zdraví nebo smrtí.

+2/−1
15.4.2016 13:56
Foto

J27a40n 25V46l80a72d70y17k68a 2192148193334

fackou to začíná

+1/0
15.4.2016 16:06

T69o74n48d22a 12H67e16j81l97í66k 1688603509377

Je hezké do obrázků dát třeba jen půlku komentáře, ta druhá část se nehodila?

0/0
15.4.2016 13:54

J62i47r65k89a 19L96i14b71e97ň82s17k35ý 4822441574729

Někdy člověk dostane přes hubu jen proto, že blbě vypadá nebo řekne něco, co nemá - česky. Arabštinu tady lidi moc neznají a pokud ta dáma nekřičela, nikdo by si jí v podstatě nemohl všimnout. Kdoví kdo ji praštil - možná nějaká muslimka, co nemá ráda Araby nebo tak podobně-

+1/−2
15.4.2016 12:32

P92a14v59e13l 87K67u94l94a 7368115488648

Také mě to napadlo, kolik lidí je tak asi schopno poznat arabštinu:-)

0/0
15.4.2016 16:25

P45a41v58e77l 29K31u42t53i31n52a 9232104365652

Svoboda versus bezpečnost. Vnímaná realita versus objektivní pravděpodobnosti. To by bylo na dlouhé psaní.

Ale určitý základ ti diskutující mají. Pokud vzniká atmosféra strachu ... (a on vzniká, to nejde zakázat nebo bagatelizovat) ... pak se objevují častěji přehnané obranné reakce.

+2/−2
15.4.2016 12:07

T49e39r94e41z33a 46J49a93n74k56ů 7902337749787

Děkuji za krásný doklad. Pane Kutino, natáhnout jednu cizí holce v tramvaji NENÍ obrana.

+5/−1
15.4.2016 12:31
Foto

V70l94a81d94i64m16í62r 50K58r57o63u22p24a 8287708601452

Já nevím, ale nikde nevidím jedinou větu o tom, že to JE obrana a že to JE správné. Vy ano?8-o

+3/−4
15.4.2016 12:48

M13i61c12h91a54l 95T16e16s41a97ř 4908642120711

Musíte dočíst příspěvek až do konce: "...pak se objevují častěji přehnané obranné reakce."

naopak byste si neměl přidávat ty kousky tom že je to tak strávně, které v tomhle vláknu taky nikdo neřek.

+6/0
15.4.2016 12:54
Foto

V40l18a78d52i81m27í27r 40K10r95o85u88p45a 8837688341352

Já to četl, a dokonce jsem tomu asi porozuměl lépe, než Vy. Pan Kutina svou poslední větou jednoznačně dokazuje, že i podle jeho názoru byla reakce - atak, přehnaná. Z toho plyne, že ani pan Kutina nepovažuje za správné někomu jednu fláknout jen proto, že mluví arabsky. Nechápu, tedy, o čem spekulujete

+2/−2
15.4.2016 12:58

M74i13c94h54a30l 23T75e78s50a84ř 4888582730641

Právě jste účelově zaměnil pojmy obrana a atak (stejně jako kolega Kutina na začátku vlákna, takže se radši nebudu dál přít, že jste tomu rozumíte lépe než já. Abych neslíznul jednu obrannou malíkovou hranu ;o)

+3/−1
15.4.2016 13:10
Foto

V58l93a54d90i81m15í48r 28K78r28o84u30p12a 8947678171692

Tak tomuhle se říká argumentační nouze...8-o Z Vaší strany, aby nedošlo k mýlce.

0/−3
15.4.2016 13:31

F32r72a73n65t88i97š75e84k 87V65e75s12e76l41s51k51ý 7321317391512

Mistře Vladimíre, dnes nejste evidentně ve formě. Vaše schopnost porozumět psanému textu, a to dokonce i svému vlastnímu (viz váš v článku zmiňovaný diskusní příspěvek), je takřka absolutní nula. Jde to s vámi s kopce. A to jsme si nedávno naivně mysleli, že jste došel jakési sebereflexe a posunul se o kousek dál. A ono ne.Tak co s vámi, chlapče?

+4/0
15.4.2016 13:35
Foto

V39l76a51d29i35m84í26r 36K44r91o73u82p81a 8777288351112

Evidentně se snažíte rajtovat na mrtvém koni. Pokud si myslíte, že mě rozhodíte svými nejapnostmi, jako se vám to možná povedlo někdy v minulosti, tak jste na omylu. Ale klidně to zkoušejte dál, dobrých klaunů není nikdy dost:-)

0/0
15.4.2016 16:02

M89i92c15h55a24l 96T27e82s51a75ř 4508532770591

:-) vzdávám se. právě jsem Vás upozornil, že jste zaměnil obranu a útok, což je vlastně jádrem pudla celé téhle poněkud zbytečné debaty. A mám argumentační nouzi. Rači du domu.

+3/0
15.4.2016 13:46

M77a28r92i94á31n 46B62é23r59e57š 1522722116294

Každá podobná reakce - agresivní výpad bez jakéhokoliv důvodu - je jenom frustrovanou obrannou reakcí. Takový člověk neumí reagovat asertivně, má strach a tak použije to, co se mu zdá v dané chvíli nejvhodnější. A je jedno, jestli je to verbálně nebo neverbálně. Tito lidé používají obě varianty, protože to jinak jednoduše neumí. ;-)

+4/0
15.4.2016 13:55

P93a62v32e25l 30K41u45t46i82n61a 9542114515422

Přesně tak.

0/0
15.4.2016 15:11

J49a84r90o24s23l20a45v 10K10u42t16h68a56n 1517417649487

V tomto případě si nejsem jistý, jestli se jedná o obrannou reakci nebo atak, případně naopak nebo obráceně, a možná obojí dohromady a navzájem opačně. :-)

0/0
15.4.2016 15:32

P74a20v50e56l 56K89u54t44i51n14a 9412804195422

Při pocitu akutního ohrožení, se vám zmenšuje rozhodovací prostor. A to až na základní dualismus útěk/útok. Pokud je možnost útěku zablokovaná... nastává upravená dualita zamrznutí/frontální útok.

Teď jde jen o to jestli paní běžně někoho napadá a má na to odvahu. Nebo jestli šlo o vyjímku a tím pádem je výrazně pravděpodobnější subjektivní pocit ohrožení. Já to nevím. Podle dostupných informací typuji druhou možnost. Nicméně je možná i třetí varianta kdy mezi slečnou a paní proběhla nějaká interakce, kterou slečna z nějakého důvodu nechce prezentovat.

0/−1
15.4.2016 15:52

J75a44r20o79s19l71a60v 57K87u18t57h62a32n 1817237719887

Souhlasím, nevíme o tom skoro nic.

0/0
15.4.2016 16:15
Foto

P94a50t96r16i36k 41B91a92n38g11a 6687787679418

No to je sice hezký Vláďo... ale tos nikde neříkal. Říkal jsi:

"No, nic ve zlém, mladý muži, ale musíte si uvědomit, kdo první tu lavinu nenávisti spustil. Od toho byste se měl ve svých úvahách asi odrazit..."

+4/0
15.4.2016 13:50

F68r28a32n73t91i22š40e61k 55V75e23s61e61l48s97k36ý 7321617381412

No, jak píšu výše. Není schopen porozumět ani tomu, co sám napsal. :-)

btw, Patriku, stále jste mi neodpověděl na mail, když už se zde potkáváme...

0/0
15.4.2016 14:12

P52a85v67e44l 69K18u78t87i26n43a 9592884185492

Obraná reakce, zejména při velkém strachu, má podobu i bezhlavého útoku. Známější popis je krysa zahnaná do kouta. Ale chápu, že to není úplně intuitivní. Tam je právě ten rozdíl mezí objektivním popisem situace a vnímanou realitou.

0/−1
15.4.2016 15:14

T26e93r13e58z49a 79J75a63n88k51ů 7392227799397

Víte, pane Kutino, rozdíl mezi námi je také v tom, že já pevně doufám, že máme mozek o něco bystřejší než než krysa. A že tedy dokážeme rozeznat, nakolik nebezpečná je cesta tramvají. Mně to zatím moc nepřišlo, ale zdá se, že vy to vnímáte jinak.

+2/0
15.4.2016 15:22

P54a40v73e46l 26K39u98t25i42n64a 9382314135612

Protože do toho jdete s tím, že to ostatní lidé vidí podobně. Pak by to samozřejmě bylo mimo. Nicméně síla subjektivního zkreslení může být a bývá značná.

Jistě je jednoduché paní odsoudit a říct, že je zlem celého světa. Ale pak může následovat překvapivá situace kdy arabsky mluvící paní ve volných šatech zastřelí šarmantní pán v letech. A budeme se znovu ptát jak mohl být tak zlý. Ale napadlo vás někdy, kolik životů by takový člověk ušetřil v bruselském metru?

Proto je důležité chápat (nerovná se schvalovat) podstatu, ze které to pramení. A tou není v těchto případech nenávist a pohrdání, ale spíš strach a nejistota. Strach z teroristického útoku. Říkáte jak nebezpečná je cesta tramvají... A jak nebezpečná je cesta bruselským metrem? Obvykle nijak. A jeden den tam bylo víc mrtvých než na letišti.

Ačkoliv je objektivní pravděpodobnost podobného útoku v ČR nízká, pak není nulová. Shoda? Vláda zvýšila stupeň ohrožení. Což jistoty nepřidá... Arabsky mluvící lidé jsou mezi těmito útočníky. A teď přijde to zkreslení. Buď položíte váhu na pravděpodobnost nebo na jazyk. Buď se zaměříte na minimální pravděpodobnost nebo na ty strašlivé následky.

Je jednoduché odsoudit. A skutečně to nebyl hezký čin. Na druhou stranu je důležité se poctivě zamyslet proč. A jestli z toho nevyplývá něco horšího...

0/−2
15.4.2016 15:43

T72e39r42e63z72a 53J97a80n42k29ů 7122877619757

Jistě že vyplývá, pane Kutino. To, o čem byl celý tenhle blog. Točíme se pořád dokola. Já skutečně nejsem ochotna relativizovat: útočník je ten, kdo napadne neznámého člověka. Napadat neznámé lidi je špatné. Tečka.

+3/0
15.4.2016 16:05

P31a78v92e40l 94K98u57t70i12n85a 9522914205272

Napadat neznámého člověka, který neohrožuje je špatně. To se shodneme. ;-)

0/0
15.4.2016 16:29

M77i70c93h20a57l 72T12e26s22a96ř 4588172850561

Máte pravdu, stejně jako kolega Béreš. Ale vžijte se do situace, jako by se skutečně se odehrála podle popisu v tom původním textu... vidíte v ní důvod k panické hrůze, která tu ženu "dohnala" k "obrannému" útoku? Pokud někdo zpanikaří při pohledu na dvě arabsky mluvící děvčata v MHD, tak je to tak strašlivě iracionální, že je to spíš psychiatrický případ, jakkoli ten výraz nerad používám. Osobně v tom vidím něco jiného než strach, ale to je samozřejmě jen má dojmologie - ostatně stejně jako Váš výklad.

A to se bavíme o Praze, kde jsme na kontakt s cizinci všech odrůd "docela" zvyklí.

+1/0
15.4.2016 15:34

P58a40v26e24l 50K46u49t20i85n45a 9902184625242

A můžete mít pravdu s tou potřebou psychiatrie. Nějaká ta paranoia, fobie,... A svět vypadá zcela jinak.

0/0
15.4.2016 15:54

J67a39r76a 30R61a86n63k 1631576179761

Jaka atmosfera strachu? Nemel jste ji mit uz v roce 2011, kdy vse zacalo?

0/0
6.5.2016 23:04
Foto

H13a13n29a 61V80l42k46o90v71á 9245534542354

Přečetla jsem si dostupné zdroje. I ty Lidovky. A pochopila jsem, že prapůvodním zdrojem je vyjádření na Facebooku bez jakéhokoli jiného důkazu...Například prošetření policií, které ona údajně postižená odmítla s tím, že osobně na služebnu se jí nechce...

Nezlobte se, ale na FB si může napsat kdokoli cokoli - a taky to dělá. Tento zdroj pro mne není důvěryhodný a nedovolila bych si na základě zprávy z FB utvořit kauzu v celostátním médiu.

+7/−1
15.4.2016 10:51

J76i68ř79í 37N60o18s74e66k 1638497111536

Jak jsem pochopil, neřeší se neprokázaná kauza, nýbrž "naše prokázané xenofobní reakce" na ni. Už jsem to slíznul. :-)

+1/0
15.4.2016 11:04

V67á80c86l34a68v93e76k 68P16e73t43r 2465896333630

Taky mám ten pocit ... rychle tato bublinokauza zapadla, tak šup ji honem zase ven. A nejlépe jako "i vy hnusní xenofobové" ..

+4/−1
15.4.2016 11:23
Foto

H57a70n70a 52V53l84k32o93v83á 9285834352964

Promiňte, teď jsem si všimla, že jste napsal totéž co já o pár desítek minut dříve...

+1/0
15.4.2016 11:30

J98i11r45k48a 78L60i36b74e64ň14s46k54ý 4582771664709

Kauza bez objektivní kontroly - dalších svědků, šetření policie - je zcela nedůvěryhodná.

0/−1
15.4.2016 12:32



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.